29 דצמבר 2012

פיצוחים, ללא גלוטן והשואה לסוכרת

את העובדה שאני רגישה לגלוטן אני כבר יודעת.
מבחינת הבדיקות אני גבולית אבל אני כבר יודעת ת זה בצורה נחרצת.

בהתחלה לא ידעתי שגריסי פנינה מכילים גלוטן ולאחר אכילת גריסי פנינה חשתי בהבדל.
חקרתי ובררת באינטרנט ואומנם הם גריסי פנינה נחשבים דגנים ולא קטניות כפי שחשבתי.

אתמול בערב התארחתי אצל הורי שהגישו פיצוחים.
בניגוד לעוגות ועוגיות הרשתי לעצמי קצת בוטנים וגרעינים.

בלילה כבר התחלתי להרגיש לא טוב כמו לפני הפסקת הגלוטן ובבוקר הייתי שוב עיפה מהרגיל.

מיד נכנסתי לאינטרנט לקרוא על פיצוחים וגלוטן וחיפשתי גם מתכונים להכנת פיצוחים.
ואמנם, חלק מהפיצוחים מכילים גלוטן והמתכונין להכנת בוטנים וגרעינים לפיצוח מכילים כפית קמח כ"א.
אומנם מדובר בכמות זעירה אך עלי היא כבר משפיעה.

נכון, זה לא כמו שאכלתי לחם דגנים או גריסי פנינה, אך מיד חשתי בגלוטן שאכלתי.

ומה ההשוואה לסוכרת?

אם אתארח או אראה שוקולד, גלידה או פעם עוגת שוקולד  לא אעמוד בפיצוי ואוכל.
אח"כ כבר אדאג לאיזון.

זאת בדיוק הבעיה בסוכרת.
רבים חיים באשליה כזאת זמן רב.
הסוכרת אינה כואבת. אז מה אם תוצאה של המוגלובין מסוכרר (Hba1c) גבוהה?
זה לא כואב לי ואני יכול להמשך ככה עוד שנים. 
נראה מה יהיו תוצאות הבדיקות הבאות.

אם לאחר אכילת כמות גדולה של פחמימות היה כואב לנו או לא היינו מרגישים טוב, לא היינו אוכלים ככה שוב.
כמו שהיום שולחן עמוס בעוגות ועוגיות לא יפתה אותי כי אני ייודעת כמה רע הרגשתי, כך מהיום לא אגע יותר בפיצוחים קלויים.

אני כבר יודעת מה זה עושה לי ולא כוח הרצון עוזר לי אלא הפחד מהרגשה לא טובה עוזרת לי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה